KNLTB najaarscompetitie 2023

Edwin de Water - 06-21263588
Lobke Rieborn - 06-22280981

Speeldagen competitie
Competitie spelen is mogelijk op vrijdag, zaterdag en zondag.
Vrijdagavond is eveneens een competitie met alleen dubbelpartijen.
Bij de zaterdag- en zondagcompetitie kan gekozen worden om met het team alleen dubbels of dubbels en singels te spelen. Afhankelijk van het soort team (Dames, Heren, Gemengd) worden er dubbels, mix-dubbels en singels gespeeld.

Spelduur partijen
Bij de zaterdag- en zondagcompetitie worden alle enkelpartijen volgens de reguliere telling gespeeld. Alle dubbelpartijen worden verkort gespeeld, dat betekent dat er bij een setstand van 1-1 een beslissende wedstrijdtiebreak (tot 10 punten) als derde set gespeeld dient te worden. Deze regel geldt voor alle categorieën en klassen.

Aantal wedstrijden

Met ingang van 2022 wordt het aantal speeldagen van de Najaarscompetitie aangepast van 7 naar 5 speeldagen. Deze beslissing hebben we niet zomaar genomen en heeft een aantal verschillende redenen. In dit artikel lichten we de redenen verder toe.

Locatie wedstrijden
Thuiswedstrijden mogen uitsluitend op het eigen park van de ontvangende vereniging worden gespeeld. Indien de indeling van een speeldag dermate problemen oplevert voor de bezetting van de banen op de vereniging, mag er uitgeweken worden naar een andere vereniging.

Competitiereglement
Voor alle regels omtrent competitie spelen, lees het KNLTB Competitiereglement.

Competitiebescheiden
De competitiebijdrage moet vooraf voldaan zijn via de toegestuurde factuur. De kosten zijn:
2 keer thuis spelen € 80,-. 3 keer thuis spelen € 120,-. 4 keer thuis spelen € 145,-

Inschrijven KNLTB najaarscompetitie 2023

Informatie pagina's

Competitiereglement 2022
Wat is verkort of compact spelen?
Tennis spelregels