Rolstoeltennis

Lekker sporten, leuke sociale contacten opdoen, jezelf ontwikkelen en sterker in je schoenen komen te staan.  Rolstoeltennis zorgt voor een gezonde manier van bewegen, geeft je plezier en gezelligheid. Het leuke van rolstoeltennis is dat je behalve met je groepje ‘Rollers’ ook met je familie, vrienden en bekenden kunt tennissen.

Heb je, of ken je iemand met een lichamelijke beperking, ga dan bij LTC Spijkenisse aan de slag met rolstoeltennis!

Net als andere leden, speel je op onze heerlijke gravelbanen en krijg je les van een gecertificeerde tennistrainer. De club organiseert tevens gedurende het jaar evenementen voor alle valide en rolstoel leden.

Rolstoeltennis is uitermate geschikt voor mensen die als gevolg van een beperking of een blessure niet meer in staat zijn om staand te tennissen. Rolstoeltennis is natuurlijk voor mensen die dagelijks al afhankelijk zijn van een rolstoel, maar ook als je fysiek beperkt bent, kun je prima starten met rolstoeltennis. Diverse rolstoeltennissers kunnen bijvoorbeeld wel lopend bepaalde dingen doen maar kunnen niet actief sporten. Rolstoeltennis biedt die mogelijk wel!

Bij rolstoeltennis gebruik je een sportstoel die bij LTC Spijkenisse geleend kan worden voor de eerste lessen. In samenwerking met de Esther Vergeer Foundation kunnen jeugdleden (spelers t/m 21 jaar) voor langere tijd een sportrolstoel te leen krijgen. Volwassen leden komen in aanmerking voor subsidie op een sportrolstoel.

Rolstoel abonnement bij LTC

De volgende activiteiten zijn inbegrepen in het rolstoel abonnement:

• Tennisles in de zomer (16 weken, buiten bij LTC)
  • Tennisles in de winter (20 weken, in een hal op een externe locatie)
  • Lidmaatschap LTC
  • Deelname aan evenementen georganiseerd door de vereniging
  • Rackets en ballen mogen gratis geleend worden

In samenwerking met de KNLTB en de Esther Vergeer Foundation alsmede subsidies van o.a. het Fonds Gehandicapten Sport kunnen wij het mogelijk maken om een dergelijke prijs aan te bieden.

De maandelijkse kosten voor dit abonnement zijn:
Jeugd t/m 21 jaar 30,--
Senioren 39,--

Rolstoelleden die onbeperkt willen vrijspelen op de buitenbanen van LTC betalen het volgende bedrag:
Senioren 43,--

Genoemde prijzen zijn gebaseerd op een groepsgrootte van 4 spelers.

Kom 2x een proefles doen!

Wil je eens weten wat rolstoeltennis is, en hoe leuk een tennisles is? Kom dan geheel gratis en vrijblijvend 2 proeflessen volgen. Voor de proefles hebben wij een sportrolstoel te leen beschikbaar. Neem contact met ons op via [email protected] om een datum af te spreken.

Lid worden?

Vul het inschrijfformulier in op de website en je kunt zo snel mogelijk na ontvangst van het formulier starten met tennissen!

Kom gezellig bij ons tennissen!

Klik hier om in te schrijven.