Tenniskids: rood, oranje & groen

Voor kinderen van 5 t/m 12 jaar

Het Tenniskids concept van de KNLTB is een volledig programma voor diverse leeftijden en niveaus voor kinderen. Ieder kind speelt in zijn eigen kleur groep (blauw, rood, oranje of groen) en speelt met bij het niveau passende ballen en een passende afmeting van de tennisbaan. Lees hier de ouderfolder van de KNLTB.

LTC Spijkenisse bied voor de kleuren ROOD, ORANJE en GROEN een compleet tennisprogramma aan.

Bij het lidmaatschap van LTC Spijkenisse betaal je een jaarlijks bedrag voor lidmaatschap van de vereniging en een vast bedrag per maand aan Tennisconnect (de tennisorganisatie), en dat is inclusief het volgende:

• 2 uur tennisles per week
  • 1 uur tennisles gedurende een aantal wintermaanden
  • Piramide tennis of Davis Clup (maandelijks wedstrijdelement)
  • Deelname KNLTB-competitie
  • Deelname clubtoernooien van LTC Spijkenisse
  • Deelname activiteiten georganiseerd door jeugdcommissie.

De kosten zijn afhankelijk van de kleur groep waar je in gaat spelen (en dit wordt bepaald door je leeftijd en je niveau).

Lidmaatschap LTC: zie de pagina Lidmaatschap > tarieven.

Abonnement Tennisconnect: ga naar de tarievenpagina van Tennisconnect en scroll naar Tenniskidsprogramma.

Wat kun je verwachten van dit all-inclusief abonnement?

2 uur tennisles in de zomerperiode
Tijdens de zomerperiode kun je 2 keer per week 1 uur les volgen. De lessen worden gegeven op de banen van LTC Spijkenisse. De lessen worden op drie dagen aangeboden. Ieder kind mag twee keer komen trainen. Op maandag of dinsdag wordt er getraind in kleine groepjes. Op woensdag wordt er getraind met de hele groep van de betreffende kleur. Tijdens de kleine groepslessen is er voldoende persoonlijke aandacht voor het kind, techniek, tactiek etc. Tijdens de grote groepslessen is er aandacht voor wedstrijdvormen, puntenspel en vooral ook op sociaal vlak binding met leeftijdsgenootjes.

Lesdagen en tijden (kan afwijken bij meerdere groepen van één kleur of obv beschikbaarheid van de trainers):

Maandag of dinsdag Woensdag
Rood (5 t/m 9 jaar) 16.00-16.50 15.00-16.00
Oranje (8 t/m 12 jaar) 16.50-17.40 16.00-17.00
Groen (9 t/m 13 jaar) 17.40-18.30 17.00-18.00

De leeftijdsgroepen van de kleuren overlappen voor een gedeelte. Afhankelijk van de behendigheid van het kind speelt het in een bepaalde kleur. Dit wordt in overleg met de trainer gedaan. Voor meer informatie over de leeftijdsgroepen in indeling, klik hier.

Indien het door weersomstandigheden niet mogelijk is om de banen te gebruiken, kan een les komen te vervallen.

In alle schoolvakanties zijn er geen lessen.

1 uur tennisles in de winterperiode

In de winterperiode volgen de kinderen een aantal maanden 1 les per week. Deze lessen zijn gewoon op de buitenbanen van LTC Spijkenisse. Op onze 'smashcourt' banen is het namelijk mogelijk om langer door te spelen zodat we geen gebruik hoeven te maken van een sporthal of indoorbaan. Bij hevige regenval of sneeuw/vorst kan ook op deze banen niet gespeeld worden en kan een les komen te vervallen.

In de aankomende winterperiode wordt er vanaf 27 november 2023 t/m 3 maart 2024 1x per week getraind.

Piramide tennis of Davis Clup (maandelijks wedstrijdelement)
Alle tenniskids spelen maandelijks op hun trainingsdag of op een andere dag in die week onderlinge wedstrijden. Bijvoorbeeld met de Piramide waarbij het doel is om bovenaan te eindigen. Of met Davis Clup waarbij je een team vormt en gedurende het seizoen punten probeert te scoren met je team voor winstpartijen, aanwezigheid & sportiviteit.

Deelname competitie
Voor de tenniskids is er een KNLTB-competitie waar ze aan meedoen. Een kind speelt competitie in de kleur die bij zijn leeftijd en behendigheid past.

Rood en Oranje: deze kids spelen in de zomerperiode ongeveer 12 keer competitie op zondagochtend. Hierbij maakt het niet uit hoeveel deelnemers er van de club zijn, iedereen kan meedoen. Jongens en meisjes spelen met elkaar en tegen elkaar

Groen: deze kids spelen in de zomerperiode ongeveer 14 keer competitie op zondagochtend. Dit is verdeeld over twee series (in april/mei en in sept/okt). Bij de groene competitie speel je in een team met 4 kinderen tegen een team van een andere club. Jongens en meisjes mogen samen in een team en spelen tegen andere jongens en/of meisjes. Voor meer informatie over competitie, klik hier.

Deelname clubtoernooien LTC Spijkenisse
Alle kinderen worden ingeschreven voor de Jeugd Clubkampioenschappen en voor het Open Jeugdtoernooi dat gehouden wordt bij LTC Spijkenisse. De Jeugd Clubkampioenschappen is een toernooi voor de jeugdleden van LTC Spijkenisse. We spelen dus alleen met kids van onze club. Het Open Jeugdtoernooi is een toernooi waarbij ook kids van andere verenigingen zich kunnen inschrijven. We spelen dan dus tegen kinderen die van verschillende clubs uit de regio komen. De kinderen doen mee in hun eigen leeftijdscategorie en kleur en spelen op de bij hun kleur passende banen.

Deelname activiteiten Jeugdcommissie
Ieder jaar organiseert de jeugdcommissie een aantal extra activiteiten voor de jeugd. Dat kan een sportieve tennisactiviteit zijn, een gezellige middag, een nachtje kamperen. Over de activiteiten worden de kids gedurende het seizoen geïnformeerd.