Voorjaarscompetitie

Speeldagen competitie
Competitie spelen is mogelijk op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Woensdagavond is voor de zomeravondcompetitie en wordt gespeeld in mei en juni. Dit is een recreatieve competitie met alleen dubbelpartijen voor spelers van 17+ op alle niveaus.
Vrijdagavond is eveneens een competitie met alleen dubbelpartijen.
Bij de zaterdag- en zondagcompetitie kan gekozen worden om met het team alleen dubbels of dubbels en singels te spelen. Afhankelijk van het soort team (Dames, Heren, Gemengd) worden er dubbels, mix-dubbels en singels gespeeld.

Spelduur partijen
Bij de zaterdag- en zondagcompetitie worden alle enkelpartijen volgens de reguliere telling gespeeld. Alle dubbelpartijen worden verkort gespeeld, dat betekent dat er bij een setstand van 1-1 een beslissende wedstrijdtiebreak (tot 10 punten) als derde set gespeeld dient te worden. Deze regel geldt voor alle categorieën en klassen. Er zijn 7 speeldagen.

Bij de vrijdagavondcompetitie 17+ wordt om 2 gewonnen sets gespeeld en er wordt Compact gespeeld. Het beslissend puntensysteem is van toepassing (beslissend punt bij 40-40) en bij gelijke stand (1-1) in sets volgt een 10 punten wedstrijd tie-break. Deze competitiesoort telt mee voor het DSS speelsterktesysteem. Er zijn 5 speeldagen.

Bij de zomeravondcompetitie bestaat elke competitiedag uit vier dubbels. Dat kan 4x HD zijn, 4x DD of DD, HD en 2x GD. Voor deze competitie geldt Compact Spelen. Compact spelen houdt in dat het Beslissend Punt Systeem (BPS) wordt toegepast bij de 40-40 stand en in het geval van een derde set een beslissende wedstrijdtiebreak (tot en met 10 punten, 2 punten verschil) wordt gespeeld in plaats van een volledige derde set. In de praktijk ga je ook merken dat ‘Compact Spelen’ de duur van een partij verkort. Er zijn 7 speeldagen.

Locatie wedstrijden
Thuiswedstrijden mogen uitsluitend op het eigen park van de ontvangende vereniging worden gespeeld. Indien de indeling van een speeldag dermate problemen oplevert voor de bezetting van de banen op de vereniging, mag er uitgeweken worden naar een andere vereniging.

Competitiereglement
Voor alle regels omtrent competitie spelen, lees het KNLTB Competitiereglement.

Competitiebescheiden
De captains van alle teams kunnen de competitiemap en tennisballen ophalen. De datum en tijd zal via deze website of de club app worden gecommuniceerd. De competitiebijdrage moet vooraf voldaan zijn via een bankoverschrijving. De kosten zijn:
2x thuis spelen € 80,-  |  3 keer thuis spelen € 120,- |  4 keer thuis spelen € 145,-

Informatie pagina's

Competitiereglement 2023
Wedstrijdbulletin voorjaar 2023
Wat is verkort of compact spelen?
Tennis spelregels