Tiebreak challenge 28 april

Ter ere van het 125-jarig jubileum organiseert de KNLTB in 2024 de Tiebreak Challenge: een uniek, groots, landelijk toernooi waaraan alle spelers van alle clubs in Nederland kunnen deelnemen.

Tiebreak Challenge

Van verenigingen tot centra, groot of klein, de Tiebreak Challenge is voor iedereen. Alle clubs in Nederland kunnen zich aanmelden voor dit unieke toernooi. De voorrondes worden op zondag 28 april gespeeld op onze eigen club (LTC Spijkenisse), waarbij spelers van alle leeftijden en niveaus met én door elkaar heen spelen met een gelijke kans op een ticket voor de finaledag. De finalewedstrijden vinden plaats op het heilige gras van Rosmalen op zondag 16 juni. Daar wil toch iedereen een keer spelen!?

Schrijf je in vóór 19 april!

Format

Op zondag 28 april organiseren wij de voorronde van het tiebreak toernooi op LTC Spijkenisse. Mannen en vrouwen spelen door elkaar heen. Ook alle speelsterktes spelen door elkaar heen. Om dit zo eerlijk mogelijk te maken, beginnen de koppels van verschillende speelsterkte met een verschillende stand in de tiebreak. Zo is een koppel van een 3 en 5 gemiddeld een 4. Een koppel met een gemiddelde van een 6,5 ronden we af naar een speelsterkte 7.

Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zul je in een afvalschema of poule spelen om twee gewonnen tiebreaks. Er zal worden gespeeld vanaf 12:00 en uiterlijk om 17:00 uur. Aan het einde van de dag zal er één winnend koppel overblijven, dat zich plaatst voor de finaledag op 16 juni!

De inschrijving is geopend, deadline 19 april!

Je kunt je inschrijven via MijnKNLTB, door te klikken op deze link. Bij het kopje 'Onderdelen' zie je de naam van onze club.

Informatie over de finaledag

Vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen wordt het eerste deel van de finaledag op zondag 16 juni gespeeld op Tennis- en Padelclub Maliskamp van 10.00 - 13.00 uur. Deze locatie bevindt zich op slechts 10 minuten afstand van Libéma Open met de fiets of auto. Op TPC Maliskamp wordt zowel tennis als padel gespeeld. Bij de indeling van de wedstrijden wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de reisafstand.

Vanaf 13.30 uur worden de wedstrijden voortgezet op Libéma Open, waar zowel de tennis- als padelfinales worden gespeeld tot ongeveer 17.30 uur.

Naast alle spannende wedstrijden wordt het op zowel TPC Maliskamp als Libéma Open één groot feest. De details en activiteiten worden nog gecommuniceerd. Maar één ding is zeker: het wordt een dag vol plezier, sportiviteit en festiviteiten die je niet wilt missen!